FAQ

För köpare

Hur gör jag en retur?

När du köper från norrdesign.se har du samma rättigheter som när du köper möbler från större aktörer. Alla produkter har 14 dagars returrätt. Endast produkter i samma skicka som vid leverans godkänns för retur och det tas ut en fraktavgift vid hämtning av möbeln alternativt avlämning i lager av kund.

Kan jag betala med delbetalning eller faktura?

Vi erbjuder en del olika flexibla betalningsalternativ. Betalningarna sker via våra betalningspartners och du har även möjlighet att betala med Klarna för att dela upp betalningen. Du kan alltid ta reda på fakturerarens betalningsvillkor hos respektive tjänsteleverantör. Vi tar emot alla kort förutom American Express.

Tar ni emot Swish på plats?

Ja det gör vi! Vi är ett företag som ser värdet av smidiga betalningar för våra kunder och erbjuder möjligheten att betala på plats vid leverans. Betalningslösningen hittas bland de andra alternativen vid check-out.

Vid upphämtning av möbler

Från vilka städer hämtar ni möbler?

I dagsläget hämtar vi möbler i Östergötland och Stockholmsregionen (med vissa undantag som t.ex. delar av skärgården). Upphämtning av möbler bedöms dock alltid från fall till fall, så du kan kontakta oss även från andra områden ifall du vill sälja som ett företag eller privatperson samt om du har några mer värdefulla möbler.  Vi är flexibla och försöker alltid att matcha våra kunders behov.

Hur klassificerar vi möbler enligt skick?

  • Nyskick: Helt intakta möbler som inte har använts i hemmet.
  • Utmärkt skick: Möbler i utmärkt skick som har små eller inga tecken på användning. Eventuella defekter påverkar inte möbelns helhetsintryck.
  • Bra skick: Möbler i gott skick med mindre slitage från daglig användning.
  • Okej skick: Möbler som är slitna av användning med vissa kosmetiska brister.
  • Sliten: En produkt av hög kvalitet som är sliten med tiden och som har synliga repor och slitage.